Fény és vászon

2018. június 04. 15:17 - Kiko

Supermannel sem lehet mindent eladni

A Krypton egy minden elemében elszúrt sorozat. 

Hatalmas Superman rajongó vagyok. Ennek az is lehet az oka, hogy első film élményeim között szerepel a Cristopher Reeves és Gene Hackman-féle Superman mozi, amit persze még a tv-ben láttam. Aztán a folytatásokat is lelkesen néztem (még a Bryan Singer rendezte remake-t is), és nagy elánnal követtem a 2000-res évek elején indult Smalville című sorozatot, amely Clark Kent fiatal korát mutatta be. Nagyon állat kis sorozat volt, minden hibájával együtt nagy rajongója voltam.

Ezért vártam nagy lelkesen a Krypton című sorozatot is, amely a Superman hazáját a Krypton bolygó történetét meséli el nekünk. Az már gyanús kellett volna legyen, hogy a történetért David S. Goyer felelt, aki közreműködött anno a Batman: Kezdődik, és A sötét lovag: Felemelkedés sikereiben, és a BVS orbitális bukásában. Íróként segített ebben neki Ian Goldberg is, aki a Fear the Walking Dead-en dolgozott korábban. Ennek ellenére elvárások és prekoncepciók nélkül ültem neki a szériának. Nem lövök le nagy poént, hogy a Krypton sajnos a DC képregényfilmek szánalmas vergődését juttatta eszembe.

Pedig amit az első pár percben külsőséget láttam kifejezetten tetszett. Igényes CGI, tök jó díszletek. Remek hangulata volt az első pár snittnek, megidézve a rajongókban a kialakult képeket Kryptonról. Talán még az első akció jelenet is rendben volt.

És itt abba is hagyhatom a Krypton pozitívumainak felsorolását. Ugyanis már rögtön az első részben egy hatalmas kavalkádba kerülünk, már ami a történetet illeti. Superman nagypapájának Seg-El-nek a gyerek korában járunk, amikor látjuk, Seg-El nagyapjának kivégzését (vagyis Superman nagyapjának, a nagyapját nyírják ki). Ehhez egy még a Star Wars: Baljós árnyakból ismert komplikáltabb politikai hátteret is kreáltak, csak míg Lucas a föderációval szórakozott, addig David S. Goyer és Ian Goldberg céhekkel, vagyis különböző kasztokkal próbál izgalmas hátteret adni a történetnek. Csak tök szarul. Mert erről a társadalmi rendszerről semmit nem tudunk meg, csak azt, hogy létezik. Nem ismerjük meg működés közben, a szabályait nem tudjuk. Aztán a helyszín váltások teljesen követhetetlenek voltak, most akkor hol játszódik ez, vagy az a jelenet, ezeknek az egymáshoz való viszonya egyáltalán nem derült ki az első epizódból.

Ha ez nem volna elég, akkor kaptunk egy időutazós történet szálat, mely szerint a Földről érkezik Adam, hogy megmentse Superman-t, együttműködve annak Nagyapjával Seg-El-lel. Mitől kellene megmenteni? Semmi sem derül ki, csak annyi, hogy Kal-El szarban van, és nagypapának kell, fiatal korában megmenteni. Tiszta baromság. Ahogy a főellenségből is elvileg 3 van, Rao hangja, a Brainiac és Doomsday, de egyik sem érdekes karakter. Sőt. Inkább unalmas közhelyes figurák. A sorozat fináléja egy hatalmas kalap szar. Brainiac tulajdonképpen végig egy erkélyen áll és bámul a messzeségbe majd egy csettintéssel lesodorja a felé tartó repülőket.

A színészi munkáról ne beszéljünk, mert felesleges, maximum a hiányról lehet pár szót ejteni. A főszereplőt Cameron Cuffe-t szintén tanárhoz küldeném, mint ahogy a fiatal Solo-t alakító Alden Ehrenreich is vett pár leckét. A többi szereplő is inkább valami középiskolás színjátszó szakkörből érkezett, mert semmi emlékezetes nem volt az alakításukban. 

Superman 80 éve Amerika egyik kulturális ikonja, ez a sorozat méltatlan egy "nyugdíjas" képregényhőshöz. Egyértelmű Superman farvizén próbáltak valami kis lóvéhoz jutni. De könyörgöm, ahhoz kellene valami produktum, mert a Krypton minden egyes részét szinte szenvedve és Christopher Reeves-re gondolva néztem vissza.

sszegzés:

Nagyon szomorú vagyok, hogy a Syfy csatorna berendelte a második évadot.

20%

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lumiere-galaxis.blog.hu/api/trackback/id/tr3314013204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Fény és vászon