Fény és vászon

2018. május 17. 10:41 - Kiko

Ryan Reynolds mindenkinek bemutat

A Deadpool 2 viccesebb, és érzelmesebb, mint az első, de ugyanúgy telibe röhögi saját magát. Meg az egész képregényfilmes műfajt. Meg úgy mindenkit.

2016 egyik legkellemesebb meglepetése a Deadpool volt, amelynek sikere két hozzávalón múlt, a Fox stúdió bevállalta a brutalitást, és a 18-as karikát, a másik pedig Ryan Reynolds személye. A siker nem maradt el, mert minden idők legtöbb bevételét hozta Ahogy a második filmet jegyzi már íróként is, és ismét producere is a filmnek, ez egyértelműen látszik a végeredményen. A rajongóknak 2 évet kellett várni, amíg az amerikai-kanadai színész ismét a Freddie Kruger fejű szuperhős bőrébe bújhatott. 

A történetről nehéz spoiler mentesen írni, ezért elég legyen annyi, Deadpool egy kamasz mutánst akar megmenteni Kábel elől, ehhez viszont szüksége van egy ütős csapatra. Tipikus képregény film, ami utána a zsáner összes létező elemét ellövi, csak kiparodizálva. 

Nagyon jó lett a forgatókönyv, ami leginkább egy gegparádé, némi sztorival és rengeteg kikacsintással. Kap itt mindenki a savazásból, a Marvel, a DC, Kanada, a Passió, Thanos, Ryan Reynolds, a Logan és ez rendben is van így, mert ez a film ilyen, ettől ezt várja a néző. A filmet látva Sacha Baron Cohen Diktátora jutott eszembe, ahol semmi sem szent, és talán pont ettől lesz ez igazán vígjáték, mert még magát sem veszi komolyan. Nem úgy mint a Rampage, amiről már dühöngtem korábban. 

Az akciók terén az új rendező David Leitch (az első részt dirigáló Tim Millerrel összebalhézott Reynold) hozott némi pluszt az előzőhöz képest. Igaz ő már a John Wick és az Atomszőke esetében is bizonyította, ért a látványos bunyók levezényléséhez. A megnövekedett lóvé nagyobb látványt is hozott magával, az elsőnél ugyanis a CGI néhol (sajnos sok helyen) gagyi volt.

A karakterek rendben vannak, mindenkinek annyi játékidő jut, amennyi elég arra, hogy kiparodizálják. Talán Kábel története az, ami döccen, döcög egy kicsit. De a film annyira pörög, hogy ezen az apróságon tényleg nagyvonalúan túl lehet lépni. Josh Brolin amúgy remek választás erre a szerepre, remek komikus, és az akció is jól áll neki, ja és nem kicsit kigyúrta magát erre a filmre.

 

Amit még mindenképpen dicsérni kell az a marketing. A reklámokat tökéletesen összehangolták a film stílusával, hiszen a plakátoknak, a spotoknak csak egy célja volt: röhögtetni. Mindenki, aki reklámozta (Beckham, Celen Dion, Hugh Jackman stb.) benne volt egy gegben, egy jó poénban. Ryan Reynolds felhívta őket, ők pedig lazán bevállalták (némi gázsiért), hogy az arcukat adják a legsikeresebb 18-as karikás mozi folytatásához. Ez marketing fogás pedig egybe vág a film üzenetével: ülj be 2 órára a moziba és szórakozz. 

Összegzés:

Nagyon jó folytatás lett. Még több öniróniát!

85%

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lumiere-galaxis.blog.hu/api/trackback/id/tr9413964266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loralai 2018.05.18. 19:56:37

Kedves Kiko! Szuper a kritika :) es nekem is nagyon tetszett a film. Csak egy megjegyzes: olyan szo nem letezik h kiparodizal. Csak parodizal. Ez eleve azt jelenti h "ki" figuraz. Hat gondoltam szolok.
Fény és vászon
süti beállítások módosítása