A Deadpool 2 viccesebb, és érzelmesebb, mint az első, de ugyanúgy telibe röhögi saját magát. Meg az egész képregényfilmes műfajt. Meg úgy mindenkit.
2016 egyik legkellemesebb meglepetése a Deadpool volt, amelynek sikere két hozzávalón múlt, a Fox stúdió bevállalta a brutalitást, és a 18-as karikát, a másik pedig Ryan Reynolds személye. A siker nem maradt el, mert minden idők legtöbb bevételét hozta Ahogy a második filmet jegyzi már íróként is, és ismét producere is a filmnek, ez egyértelműen látszik a végeredményen. A rajongóknak 2 évet kellett várni, amíg az amerikai-kanadai színész ismét a Freddie Kruger fejű szuperhős bőrébe bújhatott.
A történetről nehéz spoiler mentesen írni, ezért elég legyen annyi, Deadpool egy kamasz mutánst akar megmenteni Kábel elől, ehhez viszont szüksége van egy ütős csapatra. Tipikus képregény film, ami utána a zsáner összes létező elemét ellövi, csak kiparodizálva.
Nagyon jó lett a forgatókönyv, ami leginkább egy gegparádé, némi sztorival és rengeteg kikacsintással. Kap itt mindenki a savazásból, a Marvel, a DC, Kanada, a Passió, Thanos, Ryan Reynolds, a Logan és ez rendben is van így, mert ez a film ilyen, ettől ezt várja a néző. A filmet látva Sacha Baron Cohen Diktátora jutott eszembe, ahol semmi sem szent, és talán pont ettől lesz ez igazán vígjáték, mert még magát sem veszi komolyan. Nem úgy mint a Rampage, amiről már dühöngtem korábban.
Az akciók terén az új rendező David Leitch (az első részt dirigáló Tim Millerrel összebalhézott Reynold) hozott némi pluszt az előzőhöz képest. Igaz ő már a John Wick és az Atomszőke esetében is bizonyította, ért a látványos bunyók levezényléséhez. A megnövekedett lóvé nagyobb látványt is hozott magával, az elsőnél ugyanis a CGI néhol (sajnos sok helyen) gagyi volt.
A karakterek rendben vannak, mindenkinek annyi játékidő jut, amennyi elég arra, hogy kiparodizálják. Talán Kábel története az, ami döccen, döcög egy kicsit. De a film annyira pörög, hogy ezen az apróságon tényleg nagyvonalúan túl lehet lépni. Josh Brolin amúgy remek választás erre a szerepre, remek komikus, és az akció is jól áll neki, ja és nem kicsit kigyúrta magát erre a filmre.
Amit még mindenképpen dicsérni kell az a marketing. A reklámokat tökéletesen összehangolták a film stílusával, hiszen a plakátoknak, a spotoknak csak egy célja volt: röhögtetni. Mindenki, aki reklámozta (Beckham, Celen Dion, Hugh Jackman stb.) benne volt egy gegben, egy jó poénban. Ryan Reynolds felhívta őket, ők pedig lazán bevállalták (némi gázsiért), hogy az arcukat adják a legsikeresebb 18-as karikás mozi folytatásához. Ez marketing fogás pedig egybe vág a film üzenetével: ülj be 2 órára a moziba és szórakozz.
Összegzés:
Nagyon jó folytatás lett. Még több öniróniát!
85%
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Loralai 2018.05.18. 19:56:37